hír
A szegedi operatőr seregszemle, a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál a szokásos májusi időpont helyett idén szeptember 8-12 között zajlik majd…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében ismét négy alkotóval beszélgetünk Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező osztályából, akik 2015 és 2018…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező-osztálya 2015 és 2018 között járt a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. A végzős diákok általában…
továbbhír
Enyedi Ildikó Cannes-ban Arany Kamera-díjával jutalmazott alkotása, az 1988-ban készült Az én XX. századom március 1-től újra moziforgalmazásba…
továbbhír
Szombaton ért véget az észak-lengyelországi Bydgoszcz-ban a világ egyetlen, kifejezetten az operatőri teljesítményre fókuszáló filmfesztiválja, az…
továbbhír
Szombaton kezdődik a Camerimage Filmfesztivál, a világ legjelentősebb operatőri fesztiválja, mely idén ünnepli 25. születésnapját az…
továbbhír
Freund Ádám Földiek és Fatér Ambrus Légmell című rövidfilmjei képviselik a Színház- és Filmművészeti Egyetemet a világ elsőszámú operatőri…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó és Máthé Tibor osztálya közösen állít ki a Fúga galériában: elmentünk megnézni a képeket, és leírjuk, hogy tetszett. Négy nevet…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié